Uczniowie
Szkolny zestaw programów nauczania
KALENDARZ SZKOLNY 2025/2026
| Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych | 01 września 2025r. |
| Zimowa przerwa świąteczna | 23 grudnia do 31 grudnia 2025r. |
| Ferie zimowe | 16 lutego – 1 marca 2026r. kujawsko-pomorskie, lubuskie, małopolskie, świętokrzyskie, wielkopolskie |
| Wiosenna przerwa świąteczna | 2 – 7 kwietnia 2026r. |
| Egzamin ósmoklasisty | 11, 12, 13 maja 2026r. |
| Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno – wychowawczych | 26 czerwca 2026r. |
| Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych |
10 listopada 2025r. 2,5 stycznia 2026r. 8 maja 2026r. 11, 12, 13 maja 2026r. (egzaminy ósmoklasistów) 5 czerwca 2026r.
|
| Ferie letnie | 27 czerwca do 31 sierpnia 2026r. |
|
DŁUGOŚĆ OKRESÓW W ROKU SZKOLNYM 2024/2025: I okres – 01.09. 2025r. do 30.01. 2026r. II okres – 02.02.2026r. do 26.06. 2026r. |
|
Dokumenty szkolne
STATUT SZKOŁY
Uchwała Rady Pedagogicznej nr XVIII/2024/2025 z dnia 28 sierpnia 2025 r. w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu – zmiany wprowadzone uchwałą obwiązują od dnia 01 września 2025 r.
PROCEDURY DZIAŁANIA GABINETU PIELĘGNIARKI SZKOLNEJ
PROGRAM WYCHOWAWCZO – PROFILAKTYCZNY
REGULAMIN EGZAMINU NA KARTĘ ROWEROWĄ
REGULAMIN WYCIECZEK
REGULAMIN ZABAW SZKOLNYCH
REGULAMIN RADY RODZICÓW
REGULAMIN ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
ZASADY UDZIELANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
WYMAGANIA EDUKACYJNE – NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
KLASA 1
- Pobierz edukacja wczesnoszkolna – wymagania edukacyjne kl. 1 (od 2024r.)
- Pobierz język angielski – wymagania edukacyjne kl. 1 (od 2024r.)
- Pobierz etyka – wymagania kl. 1 – 3 (od 2024r.)
- Pobierz wychowanie fizycznege dla I etapu edukacyjnego- nowa podstawa programowa od 2025 roku
KLASA 2
- Pobierz wymagania edukacyjne kl.2 (od 2024r.)
- Pobierz język angielski – wymagania edukacyjne kl. 2 (od 2024r.)
- Pobierz etyka – wymagania kl. 1 – 3 (od 2024r.)
- Pobierz wychowanie fizycznege dla I etapu edukacyjnego- nowa podstawa programowa od 2025 roku
KLASA 3
- Pobierz wymagania edukacyjne kl.3
- Pobierz język angielski – wymagania edukacyjne kl. 3 (od 2024r.)
- Pobierz etyka – wymagania kl. 1 – 3 (od 2024r.)
- Pobierz wychowanie fizycznege dla I etapu edukacyjnego- nowa podstawa programowa od 2025 roku
KLASA 4
- Pobierz język polski – wymagania edukacyjne kl. 4 (od 2024r.)
- Pobierz język angielski – wymagania edukacyjne kl. 4(od 2024r.)
- Pobierz historia – wymagania edukacyjne kl. 4 (od 2024r.)
- Pobierz matematyka – wymagania edukacyjne kl. 4 (od 2024r.)
- Pobierz przyroda – wymagania edukacyjne kl. 4 (bez mian)
- Pobierz muzyka – wymagania edukacyjne kl. 4 (bez zmian)
- Pobierz plastyka – wymagania edukacyjne kl. 4
- Pobierz technika – wymagania edukacyjne kl. 4
- Pobierz informatyka – wymagania edukacyjne kl. 4 (od 2024r.)
- Pobierz wychowanie fizyczne – wymagania edukacyjne kl. 4 (od 2025r.)
KLASA 5
- Pobierz język polski – wymagania edukacyjne kl.5 (od 2024r.)
- Pobierz język angielski – wymagania edukacyjne kl. 5 (od 2024r.)
- Pobierz historia – wymagania edukacyjne kl. 5 (od 2024r.)
- Pobierz matematyka – wymagania edukacyjne kl. 5 (od 2024r.)
- Pobierz biologia – wymagania edukacyjne kl.5 (od 2024r.)
- Pobierz informatyka – wymagania edukacyjne kl. 5 (od 2024r.)
- Pobierz geografia – wymagania edukacyjne kl. 5 (od 2024r.)
- Pobierz muzyka- wymagania edukacyjne kl. 5 (bez zmian)
- Pobierz wychowanie fizyczne – wymagania edukacyjne kl. 5 (od 2025r.)
KLASA 6
- Pobierz język angielski – wymagania edukacyjne kl. 6 (od 2024r.)
- Pobierz język polski – wymagania edukacyjne kl. 6 (od 2024r.)
- Pobierz geografia – wymagania edukacyjne kl. 6 (od 2024r.)
- Pobierz matematyka – wymagania edukacyjne kl. 6 (od 2024r.)
- Pobierz informatyka – wymagania edukacyjne kl. 6 (od 2024r.)
- Pobierz biologia – wymagania edukacyjne kl. 6 (od 2024r.)
- Pobierz historia – wymagania edukacyjne kl.6 (od 2024r.)
- Pobierz wychowanie fizyczne – wymagania edukacyjne kl. 6 (od 2025r.)
- Pobierz muzyka- wymagania edukacyjne kl. 6 (bez zmian)
KLASA 7
- Pobierz język polski – wymagania edukacyjne kl. 7 (od 2024r.)
- Pobierz język angielski – wymagania edukacyjne kl. 7 (od 2024r.)
- Pobierz j. niemiecki – wymagania edukacyjne kl. 7 (bez zmian)
- Pobierz biologia – wymagania edukacyjne kl.7 (od 2024r.)
- Pobierz geografia – wymagania edukacyjne kl. 7 (od 2024r.)
- Pobierz matematyka – wymagania edukacyjne kl. 7 (od 2024r.)
- Pobierz chemia – wymagania edukacyjne kl. 7 (od 2024r.)
- Pobierz fizyka – wymagania edukacyjne kl. 7 (od 2024r.)
- Pobierz plastyka – wymagania edukacyjne kl. 7
- Pobierz muzyka – wymagania edukacyjne kl. 7 (bez zmian)
- Pobierz historia – wymagania edukacyjne kl. 7 (od 2024r.)
- Pobierz informatyka – wymagania edukacyjne kl.7 (od 2024r.)
- Pobierz wychowanie fizyczne – wymagania edukacyjne kl. 7 (od 2025r.)
KLASA 8
- Pobierz język polski – wymagania edukacyjne kl. 8 (od 2024r.)
- Pobierz język angielski – wymagania edukacyjne kl. 8 (od 2024r.)
- Pobierz matematyka – wymagania edukacyjne kl. 8 (od 2024r.)
- Pobierz biologia – wymagania edukacyjne kl. 8 (od 2024r.)
- Pobierz historia – wymagania edukacyjne kl. 8 (od 2024r.)
- Pobierz geografia – wymagania edukacyjne kl.8 (od 2024r.)
- Pobierz chemia – wymagania edukacyjne kl. 8 (od 2024r.)
- Pobierz fizyka – wymagania edukacyjne kl. 8 (od 2024r.)
- Pobierz język niemiecki -wymagania edukacyjne kl. 8 (bez zmian)
- Pobierz informatyka – wymagania edukacyjne kl. 8 (od 2024r.)
- Pobierz wos – wymagania edukacyjne kl. 8 (od 2024r.)
- Pobierz edukacja dla bezpieczeństwa – wymagania kl. 8 (od 2024r.)
- Pobierz wychowanie fizyczne – wymagania edukacyjne kl. 8 (od 2025r.)
Wydanie duplikatu świadectwa
Zgodnie z § 24 ust.1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. poz. 1700 i 1780 oraz z 2021 r. poz. 1203 )w przypadku utraty oryginału świadectwa szkolnego uczeń lub absolwent może wystąpić do szkoły, która wydała ten dokument, z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa.
Aby otrzymać duplikat należy wnieść na wskazane konto Szkoły opłatę w wysokości określonej w ustawie, tj. 26,00 złotych za każdy wydany duplikat świadectwa a następnie dołączyć do wniosku dowód wpłaty za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego.
Edukacja Zdrowotna
EDUKACJA ZDROWOTNA
PROGRAM NAUCZANIA EDUKACJI ZDROWOTNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Klasa IV
Program zakłada, że edukacja zdrowotna w klasie IV powinna obejmować nie tylko wiedzę o zdrowym stylu życia, ale również:
- rozwijanie świadomości ciała i emocji,
- budowanie pozytywnego obrazu samego siebie,
- kształtowanie empatii i umiejętności współpracy,
- promowanie postaw prospołecznych i odpowiedzialnych.
Moduły tematyczne:
- Co to jest zdrowie?
- Moje ciało–higiena i rozwój.
- Zdrowe jedzenie i picie w szkole i domu.
- Moje emocje –jak je rozpoznawać i wyrażać.
- Bezpieczne zachowania w domu, szkole, drodze.
- Dlaczego sen, ruch i odpoczynek są ważne.
- Projekt edukacyjny, przykładowa tematyka:
„Zielona moc na talerzu –rośliny, które nas odżywiają”
„Razem bez przemocy – tworzymy bezpieczną klasę”.
Klasa V
Program klasy V rozszerza wcześniejsze treści o głębsze rozumienie relacji międzyludzkich i samopoczucia psychicznego. Uczniowie uczą się również analizować konsekwencje własnych wyborów oraz stają się bardziej świadomi społecznie.
- rozwijanie umiejętności samoobserwacji i samoregulacji,
- wzmacnianie empatii wrażliwości na potrzeby innych,
- kształtowanie umiejętności współpracy i komunikacji,
- promowanie odpowiedzialnych wyborów zdrowotnych i etycznych.
Moduły tematyczne:
- Co to znaczy być odpowiedzialnym za zdrowie?
- Moje emocje i granice – jak je chronić?
- Relacje i komunikacja – szacunek w praktyce
- Zdrowe wybory – jedzenie, ruch, odpoczynek
- Początek życia, wspólnota i współdziałanie
- Projekt edukacyjny, przykładowy temat: „Razem można więcej”
Klasa VI
Program uwzględnia dynamiczny rozwój psychiczny uczniów klasy VI, ich większą potrzebę niezależności oraz wrażliwość emocjonalną. Kładzie nacisk na:
- rozwijanie umiejętności samoświadomości i autorefleksji;
- wzmacnianie odporności psychicznej i umiejętności radzenia sobie ze stresem;
- budowanie postawy asertywnej, ale pełnej empatii;
- świadome życie w oparciu o trwałe wartości moralne i społeczne.
Moduły tematyczne:
- Wpływ środowiska i stylu życia na zdrowie
- W zdrowym ciele –świadome decyzje
- Zagrożenia, uzależnienia–wczesna profilaktyka
- Moje emocje a moje decyzje
- Odpoczynek, sen, relaks
- Projekt edukacyjny, proponowana tematyka: „Zielone wybory – jak codzienne decyzje wpływają na zdrowie i planetę” (temat łączy wiedzę o ekologii z troską o środowisko) lub „Planeta w Twoich rękach–małe zmiany, duży wpływ”(temat zachęca uczniów do refleksji nad codziennymi zachowaniami i wdrażania proekologicznych działań w domu, szkole i okolicy).
Klasa VII
W klasie VII uczniowie wchodzą w intensywny okres dojrzewania – zarówno biologicznego, jak i emocjonalno-społecznego. Program wspiera ich w budowaniu tożsamości, poczucia własnej wartości oraz umiejętności życia w relacji z innymi, z poszanowaniem różnic, granic i uniwersalnych wartości.
Program integruje treści z zakresu zdrowia fizycznego, psychicznego i społecznego, rozwijając:
- świadomość zmian rozwojowych oraz potrzeb ciała i psychiki;
- umiejętności komunikacji empatycznej i rozwiązywania konfliktów;
- refleksję nad tożsamością, duchowością i wartościami;
- postawy zaangażowania społecznego i odpowiedzialności za wspólnotę.
Moduły tematyczne:
- Moje ciało się zmienia–dojrzewanie
- Emocje i relacje –jak mówić i słuchać
- Wartości, asertywność i granice osobiste
- Profilaktyka –badania, dieta, ruch i zachowania ryzykowne
- Mens, corpus et ambiens- umysł, ciało i środowisko
- Projekt edukacyjny, proponowana tematyka: Synteza wiedzy o zdrowiu, wyznaczanie priorytetów.
Klasa VIII
Program odpowiada na potrzeby uczniów kończących szkołę podstawową, którzy stoją przed wyzwaniami związanymi z dojrzewaniem, wyborami życiowymi, relacjami i własną tożsamością. Jego celem jest wspieranie młodzieży w kształtowaniu dojrzałych, świadomych postaw wobec zdrowia, życia i innych ludzi–niezależnie od ich pochodzenia, światopoglądu czy przekonań.
Program zakłada, że uczeń klasy VIII powinien być wspierany w:
- refleksji nad sobą, swoją tożsamością i przyszłością;
- podejmowaniu samodzielnych, odpowiedzialnych decyzji;
- świadomym kształtowaniu relacji interpersonalnych i intymnych;
- zrozumieniu roli wartości i zasad etycznych w codziennym życiu;
- angażowaniu się w działania społeczne jako młody obywatel.
Moduły tematyczne:
- Zdrowie w moich rękach–planuję i odpowiadam
- Holistyczne zdrowie i rozwój
- Świadome zdrowie seksualne
- Zaangażowanie społeczne
- Projekt edukacyjny, proponowana tematyka: „Moje zdrowie zależy od mojej wszechstronne świadomości, a świadomość od odpowiedzialności w poszukiwaniu wiedzy”
