Uczniowie

KALENDARZ SZKOLNY 2025/2026

 

 

Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych 01 września 2025r.
Zimowa przerwa świąteczna 23 grudnia do 31 grudnia 2025r.
Ferie zimowe 16 lutego – 1 marca 2026r.
kujawsko-pomorskie, lubuskie, małopolskie, świętokrzyskie, wielkopolskie
Wiosenna przerwa świąteczna 2 – 7 kwietnia 2026r.
Egzamin ósmoklasisty 11, 12, 13  maja 2026r.
Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno – wychowawczych 26 czerwca 2026r.
Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych

 10 listopada 2025r.

2,5 stycznia 2026r.

8 maja 2026r.

11, 12, 13  maja 2026r. (egzaminy ósmoklasistów)

5 czerwca 2026r.

Ferie letnie 27 czerwca do 31 sierpnia 2026r.

DŁUGOŚĆ OKRESÓW W ROKU SZKOLNYM 2024/2025:

I okres – 01.09. 2025r. do 30.01. 2026r.

II okres – 02.02.2026r. do 26.06. 2026r.

Dokumenty szkolne

STATUT SZKOŁY 

Uchwała Rady Pedagogicznej nr XVIII/2024/2025 z dnia 28 sierpnia 2025 r. w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu – zmiany wprowadzone uchwałą obwiązują od dnia 01 września 2025 r.

PROCEDURY DZIAŁANIA GABINETU PIELĘGNIARKI SZKOLNEJ
PROGRAM WYCHOWAWCZO – PROFILAKTYCZNY
REGULAMIN EGZAMINU NA KARTĘ ROWEROWĄ
REGULAMIN WYCIECZEK
REGULAMIN ZABAW SZKOLNYCH
REGULAMIN RADY RODZICÓW
REGULAMIN ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

ZASADY UDZIELANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

WYMAGANIA EDUKACYJNE – NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA

KLASA 1

KLASA 2

KLASA 3

KLASA 4

KLASA 5

KLASA 6

KLASA 7

KLASA 8

     

     

    Wydanie duplikatu świadectwa

    Zgodnie z § 24 ust.1 rozporządzenia Ministra  Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. poz. 1700 i 1780 oraz z 2021 r. poz. 1203 )w przypadku utraty oryginału świadectwa szkolnego uczeń lub absolwent może wystąpić  do szkoły, która wydała ten dokument, z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa.

    Aby otrzymać duplikat należy wnieść na wskazane konto Szkoły opłatę w wysokości określonej w ustawie, tj. 26,00 złotych za każdy wydany duplikat świadectwa a następnie dołączyć do wniosku dowód wpłaty za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego.

    Pobierz podanie

    Edukacja Zdrowotna

    EDUKACJA ZDROWOTNA

    PROGRAM NAUCZANIA EDUKACJI ZDROWOTNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ

    Klasa IV

    Program zakłada, że edukacja zdrowotna w klasie IV powinna obejmować nie tylko wiedzę o zdrowym stylu życia, ale również:

    • rozwijanie świadomości ciała i emocji,
    • budowanie pozytywnego obrazu samego siebie,
    • kształtowanie empatii i umiejętności współpracy,
    • promowanie postaw prospołecznych i odpowiedzialnych.

    Moduły tematyczne:

    1. Co to jest zdrowie?
    2. Moje ciało–higiena i rozwój.
    3. Zdrowe jedzenie i picie w szkole i domu.
    4. Moje emocje –jak je rozpoznawać i wyrażać.
    5. Bezpieczne zachowania w domu, szkole, drodze.
    6. Dlaczego sen, ruch i odpoczynek są ważne.
    7. Projekt edukacyjny, przykładowa tematyka:

      „Zielona moc na talerzu –rośliny, które nas odżywiają”

     „Razem bez przemocy – tworzymy bezpieczną klasę”.

    Klasa V

    Program klasy V rozszerza wcześniejsze treści o głębsze rozumienie relacji międzyludzkich i samopoczucia psychicznego. Uczniowie uczą się również analizować konsekwencje własnych wyborów oraz stają się bardziej świadomi społecznie.

    • rozwijanie umiejętności samoobserwacji i samoregulacji,
    • wzmacnianie empatii wrażliwości na potrzeby innych,
    • kształtowanie umiejętności współpracy i komunikacji,
    • promowanie odpowiedzialnych wyborów zdrowotnych i etycznych.

    Moduły tematyczne:

    1. Co to znaczy być odpowiedzialnym za zdrowie?
    2. Moje emocje i granice – jak je chronić?
    3. Relacje i komunikacja – szacunek w praktyce
    4. Zdrowe wybory – jedzenie, ruch, odpoczynek
    5. Początek życia, wspólnota i współdziałanie
    6. Projekt edukacyjny, przykładowy temat: „Razem można więcej”

    Klasa VI

    Program uwzględnia dynamiczny rozwój psychiczny uczniów klasy VI, ich większą potrzebę niezależności oraz wrażliwość emocjonalną. Kładzie nacisk na:

    • rozwijanie umiejętności samoświadomości i autorefleksji;
    • wzmacnianie odporności psychicznej i umiejętności radzenia sobie ze stresem;
    • budowanie postawy asertywnej, ale pełnej empatii;
    • świadome życie w oparciu o trwałe wartości moralne i społeczne.

    Moduły tematyczne:

    1. Wpływ środowiska i stylu życia na zdrowie
    2. W zdrowym ciele –świadome decyzje
    3. Zagrożenia, uzależnienia–wczesna profilaktyka
    4. Moje emocje a moje decyzje
    5. Odpoczynek, sen, relaks
    6. Projekt edukacyjny, proponowana tematyka: „Zielone wybory – jak codzienne decyzje wpływają na zdrowie i planetę” (temat łączy wiedzę o ekologii z troską o środowisko) lub „Planeta w Twoich rękach–małe zmiany, duży wpływ”(temat zachęca uczniów do refleksji nad codziennymi zachowaniami i wdrażania proekologicznych działań w domu, szkole i okolicy).

    Klasa VII

    W klasie VII uczniowie wchodzą w intensywny okres dojrzewania – zarówno biologicznego, jak i emocjonalno-społecznego. Program wspiera ich w budowaniu tożsamości, poczucia własnej wartości oraz umiejętności życia w relacji z innymi, z poszanowaniem różnic, granic i uniwersalnych wartości.

    Program integruje treści z zakresu zdrowia fizycznego, psychicznego i społecznego, rozwijając:

    • świadomość zmian rozwojowych oraz potrzeb ciała i psychiki;
    • umiejętności komunikacji empatycznej i rozwiązywania konfliktów;
    • refleksję nad tożsamością, duchowością i wartościami;
    • postawy zaangażowania społecznego i odpowiedzialności za wspólnotę.

    Moduły tematyczne:

    1. Moje ciało się zmienia–dojrzewanie
    2. Emocje i relacje –jak mówić i słuchać
    3. Wartości, asertywność i granice osobiste
    4. Profilaktyka –badania, dieta, ruch i zachowania ryzykowne
    5. Mens, corpus et ambiens- umysł, ciało i środowisko
    6. Projekt edukacyjny, proponowana tematyka: Synteza wiedzy o zdrowiu, wyznaczanie priorytetów.

    Klasa VIII

    Program odpowiada na potrzeby uczniów kończących szkołę podstawową, którzy stoją przed wyzwaniami związanymi z dojrzewaniem, wyborami życiowymi, relacjami i własną tożsamością. Jego celem jest wspieranie młodzieży w kształtowaniu dojrzałych, świadomych postaw wobec zdrowia, życia   i innych ludzi–niezależnie od ich pochodzenia, światopoglądu czy przekonań.

    Program zakłada, że uczeń klasy VIII powinien być wspierany w:

    • refleksji nad sobą, swoją tożsamością i przyszłością;
    • podejmowaniu samodzielnych, odpowiedzialnych decyzji;
    • świadomym kształtowaniu relacji interpersonalnych i intymnych;
    • zrozumieniu roli wartości i zasad etycznych w codziennym życiu;
    • angażowaniu się w działania społeczne jako młody obywatel.

    Moduły tematyczne:

    1. Zdrowie w moich rękach–planuję i odpowiadam
    2. Holistyczne zdrowie i rozwój
    3. Świadome zdrowie seksualne
    4. Zaangażowanie społeczne
    5. Projekt edukacyjny, proponowana tematyka: „Moje zdrowie zależy od mojej wszechstronne świadomości, a świadomość od odpowiedzialności w poszukiwaniu wiedzy”